Over de nieuwe velden voor VVAC en VV Groot Ammers

Voetballen in augustus 2022.

Nieuws uit de fractie over de nieuwe velden voor VVAC en VV Groot Ammers.

Voetballen in augustus 2022.

De bestuurders van VVAC en Groot-Ammers staan te kijken naar hun nieuwe velden. Elk natuurlijk wel op hun eigen complex. Iedereen is in een opperbeste stemming. De meesten hebben een prima zomervakantie achter de rug en staan met een gebruinde toet naar het voetballen te kijken. Iedereen is tevreden want ze hebben beiden net de feestelijke opening van de nieuwe kunstgrasvelden achter de rug. Er zijn veel belangstellenden op af gekomen, het is druk en het is gezellig.
De bestuurders hebben best wel een drukke en lastige tijd achter de rug. Linksom of rechtsom heeft Corona er toch wel flink op ingehakt. Maar met de nieuwe velden is de toekomstzekerheid van beide clubs sterk vergroot. En dat is gewoonweg goed nieuws. Jong en oud, meisje of jongen, de beide clubs kunnen weer jaren vooruit.
Belangrijk ook dat de verenigingen het financieel gezond kunnen houden. Want ja, de huurkosten stijgen en de onderhoudsbijdragen vanuit de gemeente gaan omlaag.
Maar met het groeiend aantal leden is het voor zowel VVAC als Groot-Ammers prima te doen!
Aan de andere kant realiseren de bestuurders zich ook dat er door Molenlanden een grote investering is gedaan. Een dikke 2,2 miljoen is immers een fors prijskaartje.
Toch schuift ook een tevreden wethouder nog even aan. Desgevraagd geeft hij fijntjes aan dat de uitbreiding rechtstreeks voortvloeit uit het recent vastgestelde Vastgoed - en Accomodatiebeleid, dat de velden bijdragen om meer te gaan sporten, dat we toch allemaal de Sportparel van het Groene Hart willen invullen EN niet in de laatste plaats dat een bloeiend verenigingsleven bijdraagtbaan de sociale cohesie in beide kernen.
Kort en goed.
Het is, in augustus 2022, goed toeven bij VVAC en Groot-Ammers.
Aan de zijlijn van deze gebeurtenissen staat een ex-voorzitter van de vv Schelluinen.
Met enige jaloezie kijkt hij rond en ziet twee bruisende verenigingen die vol vertrouwen aan een nieuw seizoen en aan een nieuwe toekomst zijn begonnen.

Wij hadden bij de behandeling van het Raadsvoorstel geen vragen aan wethouder Bram Visser. De VVD steunt de kredietaanvraag voor de kunstgrasvelden en wenst beide clubs veel succes.

Hoornaar,
10 februari 2022.