Peter Kwakernaak

Peter Kwakernaak (1955) woont in Groot-Ammers. Hij is getrouwd, heeft een zoon en een kleindochter. Peter is administrateur bij Logisticon Water Treatment.

Peter is zeer actief als vrijwilliger in Groot-Ammers bij de Vrienden van de Dompelaar, de Klankbordgroep Ons Ammers, de seniorencommissie van de Oranjevriend en als voorzitter van de gymnastiekvereniging. Tevens is hij bestuurslid van de Stichting Rondweg-Zuid en van Stichting Promact (Promotionele Activiteiten), die het organiseren van evenementen in de Alblasserwaard als doel heeft.

Peter is al meer dan 30 jaar actief bij de VVD. Hij startte als secretaris en voorzitter van VVD Liesveld, later was hij voorzitter van VVD Molenwaard. Hij heeft hiervoor de Thorbeckepenning ontvangen. Sinds november 2018 is Peter vice-voorzitter van het bestuur van VVD Molenlanden.
Sinds januari 2019 is hij tevens steunfractielid bij VVD Molenlanden. Een steunfractielid heeft een adviserende rol. Peters hoofdonderwerpen zijn: Economie & arbeidsmarkt, Sport, Afval, Subsidiebeleid, Mobiliteit en Monumenten & erfgoed.

Peter, waarom ben je politiek actief?

Door politiek actief te zijn wil ik graag het verschil betekenen voor inwoners, verenigingen/stichtingen en bedrijven.

AdresJulianastraat 73, 2964 BN Groot-Ammers
E-mailadreskwakerna@planet.nl