Marieke de Wit

Marieke de Wit (1969) is opgegroeid in Hoornaar en Hoogblokland. Na haar studie in Eindhoven heeft ze 16 jaar in Ouder-Amstel gewoond. Sinds 2012 woont ze weer in Hoogblokland. Ze is getrouwd, heeft twee zoons waarvan al één uit huis is.

Als zelfstandig consultant WFM klantcontact heeft ze dienstverlening bij veel bedrijven en overheden van binnen gezien. Van huis uit politiek geënthousiasmeerd. Zo is ze vroeger actief geweest binnen de JOVD.  Verder heeft ze overal waar ze woonde voor de VVD op de lijst gestaan voor de gemeenteraadsverkiezingen. In de gemeente Ouder-Amstel is zij bestuurslid geweest en burgerlid voor de VVD in de commissie Ruimte. Daarnaast heeft zij zich bezig gehouden met toezicht houden in de sociale huursector (o.a. bij Kleurrijk wonen) en een bestuurlijke functie in ouderen/ jongerenwerk en WMO. Marieke is sinds april 2022 burgerlid van de gemeente Molenlanden.

Marieke, waarom ben je politiek actief?

Ik vind het belangrijk dat je meedoet en je verantwoordelijkheid neemt in plaats vanaf de zijlijn alleen kritiek levert. Een samenleving maak je samen. Daarbij hoort een goed functionerende gemeente zowel ambtelijk, maar zeker ook bestuurlijk.

E-mailadresmarieke.dewit@drxdwt.nl
Telefoonnummer06 - 27 57 73 38