Column: Waarom moeilijk...

Van oudsher is VVD Molenlanden dé partij voor ondernemers. En dat blijven we. Door ons in te zetten voor ruimte voor ondernemen. Juist omdat we beseffen, dat ondernemers zorgen voor een vitale samenleving waardoor inwoners werk dichtbij huis kunnen vinden, waardoor verenigingen, met behulp van ondernemers, kunnen blijven bestaan en scholen leerplaatsen kunnen blijven aanbieden aan jongeren.

In deze toch al niet makkelijke tijd voor ondernemers, vinden wij we het nóg belangrijker om het de ondernemers niet moeilijker te maken met onnodige regels en voorschriften. Natuurlijk zijn we gebonden aan landelijke wetgeving en regels, maar waar het kan, pleiten we voor vereenvoudiging van de toepassing en het verkorten van doorlooptijden. Door bijvoorbeeld gecoördineerd vergunningen te verstrekken, waardoor diverse partijen met elkaar optrekken als dat mogelijk is. Door actief mee te denken bij plannen van ondernemers. Door bereikbaarheid van bedrijven en bedrijventerreinen binnen onze gemeente te waarborgen en te verbeteren. En door uitbreidingswensen waar mogelijk te faciliteren.

Daarom willen we concreet, dat als een ondernemer een vraag heeft, hij of zij snel en adequaat geholpen wordt en op deze manier in één keer een juist en volledig antwoord krijgt. Dat de gemeente haar beloftes nakomt. En dat er korte lijnen zijn en één verantwoordelijke contactpersoon. Zodat ondernemers zo min mogelijk van ondernemen worden afgehouden!

Gemeente Molenlanden heeft in de afgelopen periode bewezen het niet slecht te doen. Maar het kan altijd beter. En daar zetten wij de komende Raadsperiode weer volop op in! Want waarom moeilijk doen…. als het ook makkelijk kan?

Stem 16 maart VVD lijst 5, ondernemend & daadkrachtig!

Rijkus Krabbendam, raadslid VVD Molenlanden