Doe Mee! Molenlanden en CDA zetten coalitie-onderhandelingen voort met VVD

De gesprekken die informateur Bert Blase afgelopen week voerde met SGP, CU en VVD op verzoek van Doe Mee! Molenlanden en CDA Molenlanden resulteerde in het advies om VVD Molenlanden te vragen als derde coalitiepartner. Bert Blase vormde dit advies op basis van het type bestuur dat Doe Mee! Molenlanden en CDA Molenlanden voor ogen hebben, namelijk een stabiel en vernieuwend college. Zijn conclusie was dat de samenwerking met VVD Molenlanden de meeste kans van slagen hierop heeft.

Doe Mee! Molenlanden, CDA Molenlanden en VVD Molenlanden gaan nu met elkaar in gesprek over de vorming van een stabiel en krachtig college. Meer informatie is te lezen in het artikel van Het Kontakt Alblasserwaard: Doe Mee! Molenlanden en CDA gaan verder met VVD.

Reactie van lijsttrekker Bram Visser

In het artikel Doe Mee! Molenlanden en CDA: 'onoverbrugbare onderwerpen met SGP en CU' van Het Kontakt Alblasserwaard geeft onze lijsttrekker Bram Visser een reactie op het nieuws, dat de coalitie-onderhandelingen voortgezet worden met VVD Molenlanden. Bram geeft onder andere aan dat Doe Mee! en CDA enthousiast gereageerd hebben op de inbreng die VVD Molenlanden in de reeds gevoerde gesprekken had. Aangezien een deel van de achterban van Doe Mee! uit de VVD in Molenwaard komt, heeft hij er vertrouwen in, dat er binnen twee weken een akkoord op hoofdlijnen zal zijn.