Afscheid van de gemeenteraad van Molenwaard

Burgemeester Dirk van der Borg sprak tijdens de bijzondere raadsvergadering op 18 december 2018 ieder raadslid, wethouder en de griffier persoonlijk toe. Van de VVD-fractie nam fractievoorzitter Ineke van de Have-Schieving afscheid.

Ineke van der Have-Schieving

Ineke van der Have-Schieving is bijna 17 jaar actief geweest in de lokale politiek als raadslid en als fractievoorzitter. De burgemeester startte zijn toespraak met de woorden "u bent een vrouw met een groot hart". Hij typeerde Ineke onder andere als scherp, een vrouw van "afspraak is afspraak" met een vlijmscherp geheugen en goed oplettend op het naleven van wetten en regelgeving.

Bert Moret

Bert Moret is raadslid vanaf 1998. Hij is plaatsvervangend voorzitter van de raad. Helaas heeft hij maar weinig mogelijkheden gehad om die rol uit te voeren. Bert heeft zich vooral bezig gehouden met financiƫle zaken. Tijdens deze laatste raadsperiode heeft hij op vele onderwerpen het woord gevoerd. Bert gaat als raadslid door in de gemeente Molenlanden.

VVD Molenlanden bedankt Ineke van der Have-Schieving en Bert Moret voor hun grote inzet!